Inred miljövänligt

Hade jag ett överflöd av plats och pengar hade jag inrett med de här fina borden. Island tables hittar du på Vivavi och dessa är tillverkade i FSC-märkt trä. Men vill du inreda med dessa öar måste du punga upp drygt 39 000 kr. Något överkomligare är då bordet/pallen som endast kostar 1 295 kr men då är det både miljövänligt och gjort under bra arbetsförhållanden för de vietnameser som skapat den. Den hittar du på Wilma & Friends härliga sida. Där finns även en massa andra ekologiska inredningsprylar.

bordclear_green

Men det bästa med de här båda websidorna är att de har tydlig märkning för vad som är ekologiskt och på vilket sätt de är just detta. På Vivavis sida har de en egen rubrik för varje produkt där de listar vad som är grönt med just denna. På Wilma & Friends har de istället satsat på små symboler med en bra beskrivning för alla symboler på en separat sida. Man kan (nästan) aldrig vara för tydlig! Hoppas att fler sidor tar efter.

2 svar till “Inred miljövänligt

  1. Detta är ju något för mig. Jag har plats men inga pengar 🙂 ha en bra dag kramar

  2. 😉 och jag har varken plats eller pengar! typiskt!

Lämna en kommentar