People tree

Jag är glad att det har ploppat upp en massa butiker både på internet och i ”verkligheten” som säljer ekologiska och rättvisemärkta kläder. Bland annat har både Ellos och La Redoute en egen avdelning för just detta. Tyvärr måste jag säga att kläderna ofta är rätt tråkiga och har hittills inte lockat mig att handla där än.

Men nu har jag äntligen hittat en sida med snygga, roliga och ekologiska kläder! Det är en brittisk nätbutik som heter People tree. De designar deras egna kläder och samarbetar med Fair trade organisationer runt om i världen för prodktion av produkterna. Frakten till Sverige kostar mellan 130 och 230 sek, så passa på att handla flera plagg om du beställer något. Här några guldkorn ur deras vinterkollektion. Har du några favoritsidor som säljer ekologiska kläder?

People tree urval

2 responses to “People tree

  1. Jag är redan nöjd med din inspiration Hannah! ser fram emot att läsa mer. säg till om du ska beställa ngt från den där hemsidan 🙂

    KRAM

  2. =) Va bra
    … ja jag är sugen på västen, den är så fin med träden! Har du kollat in vad dom har fint? Om vi är ngra st blir det ju billigare!

Kommentera

