Kattungar

När jag  och min sambo körde hem i lördags natt höll vi till vår fasa på att köra på en liten kattunge. Eftersom kattungar sällan springer runt ensamma på lördagsnätter, undersökte vi saken i söndags morse. Efter en del sökande hittade vi den och dess 2 syskon i ett skjul. Tyvärr var de för skygga för att vilja komma ut ur skjulet trots att vi lockade med smaskig skinka, så vi fick lunka hem igen.

Senare på kvällen gick jag tillbaka för att mata dem och ge dem lite friskt vatten och då kom alla tre ut ur skjulet för att käka lite. Men så fort jag rörde mig eller när vinden blåste tag i min regnjacka, for de in i skjulet snabbt som tusan. Nu har jag matat dem varje kväll och även fått tag i personen som äger skjulet och kattkommando syd, så vi ska träffas imorn, onsdag, för att förhoppningsvis kunna få tag i dem.

Jag trodde i min enfald att personen som ägde skjulet skulle bli glad för att jag ville få in katterna i värmen, men ICKE! Hon blev riktigt irriterad på att jag ville hjälpa dem. För det första tyckte hon det var helt fel av mig att mata dem. Hon hade minsan medvett låtit bli att göra det så att de skulle sticka därifrån och nu hade ju jag sett till att de skulle bli kvar, trots att de redan varit där i minst 3 vekor redan (hennes egen utsaga). Och jag ville ju dessutom att hon skulle öppna dörren, hemska tanke. Det är ju så mycket grejer (läs skräp) därinne att det kommer ta flera dagar att rensa ut där för att få tag i kissemissarna. Vissa människor …

Men nu ska vi i alla fall försöka locka ut dem imorn … får se hur det går.

One response to “Kattungar

  1. Nu fattar jag men det tog lång tid??????????????????????????? jo jag trodde det var en sida som du hittat men nu när jag läst den en antal gånger så fattar jag att det är din sida. och det med katterna det är sorjligt och dom hittades på fel tid. Men jag då blev det ingen till mig 🙂 kan du inte fota dem . kram från mig

Kommentera

