Stick it to me

Jag har inte stickat sen syslöjden på högstadiet, men på senare tid har jag blivit sugen på att börja igen. Dessvärre kommer jag inte ihåg särskillt mycket av det min syslöjdslärare försökte lära ut. Vilken tur då att YouTube finns. Här kan du lära dig grunderna i stickning … och allt annat du kan tänkas vilja lära dig. När du har hittat tillbaka till räta och aviga igen, kan du införskaffa Muchis knitkits. De innehåller allt du behöver för att sticka (inklusive stickor) tex en halsduk eller en mössa. Muchi har dessutom en serie garner som är ekologiska, garn från kvinnokollektiv i Sydafrika och Manos del Uruguay samt mulesingfri merinoull. Kiten kostar mellan 100 och 750 sek.


4 responses to “Stick it to me

  1. Hej Hannah. Jag kan ju sticka och du vet att du kan ta med stickningen till mig så hjälper jag dig. Kram vi ses ( glöm inte sticket)

  2. Pingback: Virka en mormorsruta « Trädkramaren

  3. Pingback: Stickcafé? « Trädkramaren

  4. Pingback: Sticka grönt « Trädkramaren

Kommentera

