Snygg elbil

Lilla Gumman kan du idag läsa om en härligt rund och snygg elbil från Mitshubishi som är döpt till MiEV. Jag älskar de runda formerna och tydligen ska du kunna köra hela 7 timmar på en laddning. Så det är alltså ingen bil för fjällresan men som stadsbil är den perfekt.

Jag är lite osäker på vad jag egentligen tycker om elbilar eftersom elen sällan kommer från förnyelsebara energikällor, men de är trots allt bättre än bensin-, etanol- och dieselbilar. Det jag hade köpt, om jag hade haft möjlighet, är en biogasbil (alltså inte naturgas) eftersom det är den ultimata återanvändningen av energi. Vill du veta mer om biogas och andra miljöbilar kan du kika på Miljöfordons sida.

Vilket drivmedel tycker du är bäst ur miljösynpunkt och varför?

miev09034

Kommentera

