E som i eckligt?

Jag har tidigare skrivit om att jag nästan maniskt kollar innehållsförteckningen på hygienprodukter, men jag brukar också läsa det finstilta i mataffären, vilket resulterar i att jag och min sambo ofta spenderar över en timme i butiken.

Jag är hemma och är sjuk idag så vid lunchtid satt jag och slötittade på tvn. Men så hittade jag ett föredrag på 2an med Mats Eric Nilsson som även har skrivit boken ”Den hemliga kocken”, och det var riktigt intressant. Att det finns så mycket skit och skitsnack i livsmedelsbranschen kunde jag väl ana men inte i denna utsträckning. Jag ska nog ta mig en sväng förbi bokaffären när jag blir frisk och ta mig en titt på hans bok.

Kollar du på innehållsförteckningen i affären och väljer du i så fall bort mat som innehåller mycket E-ämnen?

egodis

Kommentera

