Helgtips

Ska du ut och festa i helgen? Då kanske ekologiskt öl är något för dig? Ekoshoppa skriver nämligen idag om en kravmärkt öl från Falcon. Ölen är ljus lager och som de själva beskriver den ”bryggd på noggrant utvalda, ekologiska råvaror och friskt svenskt källvatten från Falkenberg ”.

Öl är inte riktigt min grej så jag kommer nog att njuta av den ekologiska glass som Eco Chick tipsade om häromdan. Vaniljglass täckt av choklad … mums!

helhelg

6 responses to “Helgtips

  1. Vi får se hur ölfantasterna på hemsidan öltorget tar emot detta öl. De totalsågade Åbros KRAV-märkta Åbro Sigill, ett öl jag dricker mer än gärna, detta kommer nog smaka bra i sommarsolen 2009.

  2. Ha ha … ja jag är som sagt ingen ölälskare utan försöker undvika denna dryck i största möjliga mån, men det är ju trevligt att även alkoholvärlden börjar få upp ögonen för ekologiskt! Snart kommer kanske EkoAbsolut?!

  3. Det här var allt en toppenblogg! Hit ska jag återvända.

  4. Vad kul att du gillar den! Du är varmt välkommen tillbaka!

  5. jag vet inte om kusmi har ngt ekote än? om du känner för att rubba på principen lite (jag vet att du är en tegalning!) så kan du vara med och tävla om kusmite på:

    http://kronbladochlantliv.blogspot.com/2009/02/teatime.html

    tack för öltipset! ska ju passande på fest ikväll men läste inlägget för sent för systemet…

  6. Åhh super … tack för tipset! Där ska jag tävla!!! Det är ju supergott te!

Kommentera

