Hem & Villa mässan

I helgen var det Hem & Villa mässan i Malmö. Jag hade mobilkameran i högsta hugg eftersom jag förväntade mig massor av ekologiska saker och utställningar. Men tyvärr blev det bara två bilder. Kanske är det den ekonomiska krisen som sätter sina spår för jag trodde var och varannan utställare skulle satsa på miljön.

Men det fanns ju guldkorn också. Det fanns bland annat ett miljövänligt hem där man fick tips på hur man gör sitt hem mer miljö- och klimatvänligt. Intressant och kul.

Jag hittade också dessa ecobollar som tvättar dina kläder utan tvättmedel. Jag är inte säker på hur det hela fungerar men idén är underbar … om det funkar.

2 responses to “Hem & Villa mässan

  1. Jag skulle mer än gärna bo i ett sånt där hus som värms upp av människorna som bor där, kommer inte på namnet just nu:) Visade de inte ens det?

  2. Hmm det var inget jag såg i alla fall, men det låter genialiskt. Tipsa gärna om en länk, jag vill veta mer.

Kommentera

