Påsktävling!

Tävlingen är nu avslutad.

Trädkramaren och Bybeon lottar ut ett påskägg. Var med och tävla om en silikonklädd glasnappflaska från Silikids i valfri färg! Allt du behöver göra för att vara med i tävlingen är att svara på följande fråga:

Varför ska du undvika att köpa plast som innehåller Bisfenol A (BPA)?

Skriv ditt svar i kommentatorsfältet. Skriv också vilken färg du vill ha på nappflaskan. Gå in på Bybeon för att kika på flaskan och välja ut din favoritfärg. Hint: Där hittar du också svaret på frågan. Jag lottar ut en vinnare bland de rätta svaren.

Tävlingen pågår fram till och med fredagen den 17 april kl 20.00!

Lycka till!

gladpask

37 responses to “Påsktävling!

  1. Man skall undvika att köpa nappflaskor som innehåller Bisfenol A (BPA) pga att ämnet kan vara hormonstörande. Jag tycker att den vita flaskan var väldigt fin! 😉

  2. Är med i tävlingen. Svar på frågan är att Bisfenol A är skadligt för barn och kan vara hormonstörande ämne i det, så man ska undvika att köpa nappflaskor som innehåller det. Om jag vinner den fina nappflaskan så ska jag ge den till vårt älskade barnbarn Emilia som älskar välling. Hon skulle gilla Green to Grow flaskan. Hoppas på tur nu.

    Mvh: Rolf

  3. Självklart är jag med och tävlar. Man ska undvika att köpa produkter av plast som innehåller Bisfenol A som är skadligt för barn och kan vara hormonstörande ämne i det. Vinner jag så väljer jag Green to Grow nappflaskan som är så fin.Skulle då ge den till mitt enda och älskade barnbarn.
    GLAD PÅSK!

    Kram/ Birgitta

  4. Bisfenol A kan bl.a ge hormonstörningar, allergi, diabetes, kroniska effekter på levern osv. på barnen.

    En rosa nappflaska vore fint.

  5. Hm, visst var det något med hormoner?
    Vitt håller!

  6. Bisfenol A som är hormonstörande bör man undvika,
    med Silikids får barnet endast i sig det näringsrika!

    En vit nappflaska vore fint.

    Tack för en bra blogg!

  7. Svar: Bisfenol A kan imitera kroppens egna hormoner och eventuellt orsaka negativa hälsoeffekter. (Huvudsakligen är det långsiktiga effekter såsom cancer som diskuteras. Kritiska effekter på försöksdjur är levertoxicitet.)
    Favoritfärg: Vit!

  8. Pingback: Påsktävling | Bloggtävlingar.se

  9. För att det innehåller ett ämne som kan ge hormonstörningar.

    Min son skulle bli jätteglad om han fick en ny flaska, från Bybeon. GREEN TO GROW flaskan var kalasfin och passar älsklingen min.

  10. Jag gillade verkligen Silikids vita glasflaska. Stilren och bra för min dotter.
    Vill verkligen inte att hon ska drabbas av hormonstörninar, allergier eller leverproblem bara för att de flesta plastflakor innehåller Bisfenol A. Tacka vet jag glasflaskan Bybeon säljer.

    Ha en fin dag!

  11. Bisfenol A kan imitera kroppens egna hormoner och eventuellt orsaka negativa hälsoeffekter. (Huvudsakligen är det långsiktiga effekter såsom cancer som diskuteras

    Green to Grow flaskan till min svägerska som ska få barn !

  12. Hej!
    Skulle gärna vilja ha den rosa flaskan med vita prickar till min son som fyller ett år i dag. Intressant att pröva ngt nytt. BPA är en kemikalie som läcker från plast och som kan störa hormonerna m.m hos oss människor.

  13. Bisfenol A(BPA) är ett ämne som kan vara hormanstörande.

    om jag vinner vill jag få en vit!!

    Axandra@hotmail.com

  14. Jag vill vara med och tävla, om jag skulle vinna vill jag ha en rosa flaska.

    Man ska undvika att köpa plast som innehåller BPA för att små mängder kan utsöndras i den mat och dryck som förvaras i plasten. BPA är ett syntetiskt hormon som kan orsaka hormonstörningar.

  15. Bisfenol A (BPA) är ett ämne som kan orsaka hormonstörningar, som inte är bra för bebisen.
    Om jag skulle vinna skulle den rosa flaskan bli pricken över i, till min kära vän som precis fick en liten flicka.

  16. För att det kan orsaka hormonstörningar. Min guddotter skulle få en rosa nappflaska.

  17. Bisfenol A (BPA) är ett syntetiskt östrogen hormon som används i plastmaterialet polykarbonat(PC). Det är känt att nappflaskor läcker mer och mer bisfenol A(BPA) ju fler gånger de används och steriliseras. Läskigt värre!!!

    Den vita är finast, tycker jag.

    PS. Har länkat i tävlingsbloggen:

    http://evamar.blogg.se/2009/april/nappflaska-17-april.html

  18. klart jag vill vara med. Man skall undvika att köpa nappflaskor som innehåller Bisfenol A (BPA) pga att ämnet kan vara hormonstörande. jag gillar den vita flaskan!

  19. Hej!
    Jag vill givetvis också vara med och tävla! Man ska undvika Bisfenol A då det är skadligt för barn då det kan vara hormonstörande ämne i det, så man ska undvika att köpa nappflaskor som innehåller det.

    Den vita är snyggast tycker jag med!

    Kramar!

  20. Hej
    Jag vill vara med i tävlingen. Om jag vinner önskar jag mig en grå flaska.
    Man ska undvika produkter med Bisfenol A för att det är hormonstörande och bland annat cancerframkallande och kan orsaka hjärtsjkudomar och diabetes (www.barnnet.se). Bisfenol A kan läcka ut då nappflaskorna är gamla och repiga eller om man hettar upp dem.
    /Malin L
    malinlofving(at)gmail.com

  21. Svar: Bisfenol A är skadligt för barn och det kan vara hormonstörande ämne i det. Därför så man ska undvika att köpa nappflaskor som innehåller det.

    Jag hade väldigt gärna velat vinna den rosa nappflaskan till min lillflicka .)

    Mvh Emilia.

  22. Jag är självklart med, och jag håller tummar hårt för en vinst! Edvin önskar sig den gröna flaskan, verkligen hur fin som hellst 🙂

    Svar: Bisfenol A (BPA) innehåller hormonstörande ämne som är väldigt skadligt för ens barn…väldigt skrämmande att läsa tycker jag…

    Länkat har jag gjort från min tävlingsblogg: http://edvinsmamma.blogg.se/tavlingar/2009/april/tavla-om-en-glasnappflaska.html

  23. Hej!
    Jag vill vara med och tävla.
    Svar: Bisfenol A (BPA) är väldigt skadligt för barn eftersom det bla. innehåller hormonstörande ämne. Ju mer de används ju mer läcker ämnet ut. Skrämmande..

    jag skulle vilja ha GLASFLASKA GRÅ om jag vinner.

    Har länkat i min tävlingsblogg också: http://lizelottestavlingsblogg.blogg.se/2009/april/tavling-nappflaska-17-april.html

    Kram Lizelotte

  24. därför att de innehåller hormonstörande ämnen.

    Vår lilla Wilma vill jag överraska,
    med en underbart grön nappflaska!

  25. Bisfenol A(BPA) är ett ämne som kan vara hormanstörande.

    om jag vinner vill jag få en vit!!

  26. Bisfenol A är skadligt för barn och det kan vara hormonstörande ämne i det.

    Vill gärna vinna den grå flaskan!

  27. Man skall undvika att köpa nappflaskor som innehåller Bisfenol A (BPA) pga att ämnet kan vara hormonstörande. jag gillar den vita flaskan!

  28. Man skall undvika att köpa nappflaskor som innehåller Bisfenol A (BPA) pga att ämnet kan vara hormonstörande. Jag tycker att den gråa flaskan var väldigt fin!

  29. Bisfenol A kan imitera kroppens egna hormoner och eventuellt orsaka negativa hälsoeffekter. (Huvudsakligen är det långsiktiga effekter såsom cancer som diskuteras

    Green to Grow flaskan till mitt kommande barnbarn!

  30. Sakina Lokat

    bisfenol A har sedan länge ansetts cancer-
    framkallande. Studier har också visat att bisfenol A kan
    kopplas till bl.a. hjärtsjukdomar och diabetes.

    Hade ingen aning om detta! Detta var väldigt informationsrikt.

    Tycker om den vita flaskan =)

  31. En flaska utan hormonstörande effekter är lilla nyfödda NOVA värd
    hon litar på mamma och pappa att inget farligt finns i henns värld.
    Hon skulle nog gilla en BPA-fri flaska om hon var stor och lärd!

  32. obs!!!!! hennes skulle det förstås stå!!!!!!

  33. För att det kan ge hormonella störningar som i sin tur ger en störd utveckling av hjärnan, beteende och reproduktionsorgan, samt ökad risk för fetma och cancer.
    Detta är inget jag önskar något barn och önskar därför den lilla gröna flaskan till mitt knytte som kommer i Juli.

  34. Storasyster Josefin

    Det ger hormonstörningar och påverkar kroppen väldigt negativt.

    Min lilla, lilla syster,
    bisfenol gör mig så dyster,
    jag vill ge dig en flaska i grönt,
    helt bisfenolfri, det känns skönt

  35. Pingback: Grattis Evamar « Trädkramaren

  36. Tävlingen är nu avslutad och vinnaren blev Evamar. Grattis!

    Svaret på frågan är att BPA är hormonstörande och alltså inte bra för växande små barn att få i sig.

    Stort tack till alla som deltog och bättre lycka nästa gång!

Kommentera

