Ekoskor på Scorett

Jag blev både överraskad och glad när jag upptäckte att både Scorett och Nilsson har ekologiska skor. Nilsson har skor från Simple Shoes, fast bara i herrmodeller åtminstone på Nova i Lund, och på Scorett har de ett märke som jag aldrig hört talas om innan … El Naturalista. Tyvärr tyckte jag inte att skorna var speciellt lockande men trots det är jag ändå glad att de har satsat på just miljövänligt. Får väl se om det kommer mera …

Läs också om Terra Plana, This is not a shoe och om härliga vårskor i tidigare inlägg.

fa70a1be71934c461ae1d7e0ba5f1af0

3 responses to “Ekoskor på Scorett

  1. Pingback: Ekologiska skor hos Scorret | Ekologisk shopping - Ekoshoppa.se

  2. Jättefina. Vet du på vilket sätt de är miljövänliga? Är det återvunnet läder?

  3. Pingback: Klart far ska ha eko! | Trädkramaren

Kommentera

