Virka en mormorsruta

När höstmörkret börjar sänka sig och det är dags att plocka fram vantarna, blir jag alltid lika sugen på att börja sticka eller virka. Muchis hittar du ekologiska garner och tillbehör för dina höstprojekt. Jag blir extra lysten på att virka mormorsrutor till en mysig filt. Tänk dig en sån här färgglad filt svept runt dig, uppkrupen i soffan med en kopp varmt te. Mmmm … jag längtar. Nu ska jag bara komma på HUR man virkar. Vill du också göra rutor hittar du i alla fall mönster här. Och om du som jag glömt bort hur man gör trots syslöjdens ihärdiga inbankning, kan du alltid lära dig på nytt på YouTube.

Bild 24

Är du mer inne på att sticka i höst, kan du läsa om det här.

6 responses to “Virka en mormorsruta

  1. Jag har en kompis som vill börja producera ekologiska barnkläder, bland annat virkat. Jag ska tippsa henne :H

  2. Åhh … vad kul! Hör av er när hon har kommit igång!

  3. jag blir superinspirerad hannah!! varför har man inte en dag i veckan att bara pyssla? typ tisdagar hade varit super 🙂 ska starta lite företag så att jag blir mer flexibel = slipper sitta på kontor hela dagarna!!

    hittade gammalt garn i en låda som mamma tvingade mig att ta med ifrån lund. hur stickade du den där cylinderhalsduken förra året? har du mönster?!?

  4. Ja bara att ändra inriktning på ditt existerande företag?!

    Hmm … halstuben har jag inget mönster på eftersom det är så stor skillnad på vilket garn man använder. Jag lade upp maskor som så hög jag ville halsduken skulle vara (för mitt dubbla garn var det runt 30 har jag för mig), vilket var ganska hög eftersom jag använder den som ”mössa” också. Och sen stickar jag tills den räcker runt halsen. Då maskade jag av och sydde ihop ändarna. Voila! En halstub.

  5. Pingback: Stickcafé? « Trädkramaren

  6. Pingback: Sticka grönt « Trädkramaren

Kommentera

