TÄVLING – Edet Eco

Tävlingen är nu avslutad. Rätt svar är 15 kg eller ca 160 toalettrullar. Håll utkik här på bloggen för att se vilka som vann.

Nu har du chansen att vinna en värdecheck på 100 kr på det nya klimatsmarta toalett- och hushållspappret Edet Soft Eco eller Edet Cuisine Eco. Pappret är gjort av 100% returfiber och har en förpackning tillverkad av majs, en förnyelsebar råvara. Du får alltså både ett mjukt och vitt papper samtidigt som du är miljövänlig. Allt du behöver göra är att svara på följande frågor senast den 12 oktober kl 21.00. Fem vinnare med rätt svar och bäst förslag, får varsin värdecheck på 100 kr vardera! (Kommer med posten). Skicka ditt svar och din adress till tradkramaren@gmail.com.

Fråga 1: Hur mycket toapapper använder svensken i genomsnitt per år?

Fråga 2: Vad vill du läsa mer om här på Trädkramaren?

Ecobild_liten

Vinst: 5 vinster på vardera 100 kr


Läs mer om Edet Eco här
… eller i Edets pressmeddelande här.

8 responses to “TÄVLING – Edet Eco

  1. Det har var ju verkligen ”my cup of tea”. Fast iofs så hör jag ju inte till den genomsnittlige svensken. Skulle tro att min torkteknik är mer förfinad än svenssons och därför förbrukar jag mindre papper. Men jag kan ju vara med och tävla ändå!

  2. =) Har nog aldrig funderat över min torkteknik, men borde kanske för miljöns skull.
    Lycka till!

  3. jag funderar alltid över min torkteknik när jag är i thailand iom att de har kassa avloppssystem där men det är ganska contradiktoriskt att åka till thailand och bry sig om toapappersförbrukning… ur ett miljöperspektiv..

    men jag är bara människa 🙂

  4. Pingback: Edet Eco – ett miljövänligare toapapper | Ekoshoppa.se

  5. En del anser att vi förbruka 7,2kg andra säger att medelsvensson förbrukar så mycket som 15 kg.
    Vore bra med lite tips om varor som är miöjövänliga som vi i glesbygden kan hitta.
    Ha det så gott! Märta

  6. 12-15 kg toapapper använder vi.. jag skulle vilja läsa lite mer information om enkla, lätta miljövänliga saker, som inte kostar dubbelt så mycket än ”vanliga” saker.

  7. Nu har jag tävlat 🙂 Roligt med tävling 🙂

Kommentera

