Ladda din iPhone med solen

Förutom att jag gillar miljövänliga saker är jag smått prylgalen också. Tyvärr går dessa intressen sällan ihop eftersom mina prylar allt som oftast kräver energi. Min senaste älskling är min iPhone som i motsats till alla andra moderna mobiler, måste laddas varje natt. En riktigt energitjuv alltså! Men det finns alternativ till vägguttaget. Jag har hittat två solcellsladdare, en bärbar och en stationär variant. Jag kan tänka mig att använda båda; den ena står hemma och lagrar energi under dagen, medan den andra ligger i min väska som backup, om batteriet skulle ta slut.

iphone_laddare

Den stationära varianten heter ReNu och kommer från Regen. Dockan och laddaren kostar cirka 1 800 kr. Men blir du sugen på den måste du dessvärre vänta till februari 2010, eftersom den inte är i produktion än.

Den bärbara laddaren kommer från NovoThink och finns till både iPhone och iPod Touch. Den finns i flera färger och vill du ha denna får du punga upp med 500 kr, men även för den här får du vänta eftersom den inte skeppas förrän i december. En julklapp till någon du känner kanske?

Läs om miljövänliga iPhone-applikationer i tidigare inlägg här.

One response to “Ladda din iPhone med solen

  1. Pingback: Grön guide i din iPhone « Trädkramaren

Kommentera

