Julklappstips – sjal

Har du som jag dåligt med pengar nu i julklappstider, kan du passa på att vara både miljövänlig och sparsam genom att göra om något du redan har. Här är ett tips på hur du gör om en stickad tröja till en fin sjal. Och så är det ju mysigt att vara kreativ och julpyssla med levande ljus, pepparkakor och glögg. Vi ska pyssla fram många julklappar i år, så har du ett tips får du gärna dela med dig!

7 responses to “Julklappstips – sjal

  1. mer mer mer såna tips! kan vi inte ha workshop eller ngt? jag har så många gamla kläder som jag skulle vilja kunna använda 🙂

  2. Nu finns en ny tutorial uppe om hur du gör om mammajeans till barnjeans … fast då ska man ju ha ett par liggandes … och någon att ge bort barnjeans till 😉
    https://tradkramaren.wordpress.com/2009/12/15/julklappstips-barnjeans/

  3. Jag är så sugen på att fixa massa julklappar själv men det blir dåligt med sånt. Nästa år har jag ju mitt nyårslöfte att vara mer ‘eko’ så jag ska nog sätta mig och gå igenom en fet påse med gamla kläder med dig och se vad vi kan hitta på för kul!!

  4. Pingback: Recyklad babyleksak « Trädkramaren

  5. Pingback: Sticka grönt « Trädkramaren

  6. Pingback: Hardcore recycling « Trädkramaren

  7. Pingback: Uppdatera dina smycken | Trädkramaren

Kommentera

