En god jul på Ängavallen

Ahh … ett nytt år och nya möjligheter! Jag hoppas du hade en underbar julhelg och nyår. Det hade jag. Jag hann till exempel besöka Ängavallen två gånger. Först på julbord innan jul och sedan på ett 120 års-kalas (två som fyllde 60) efter nyår och det som serverades är nog den bästa mat jag någonsin har ätit!

Ängavallen har både restaurang och hotell samt en gårdsbutik … och ALLT är ekologiskt. Trots att jag hela tiden letar och omger mig av ekologisk mat och prylar, blir jag ändå fortfarande förvånad över hur mycket ekologiskt som finns och hur stort utbudet är. Till julbordet hade de till exempel en 15 olika ölsorter och till efterrätten kunde jag välja mellan mängder av olika teer, något jag sällan ser på restauranger; oftast ligger valet mellan Earl Grey eller ”vanligt” svart te. Och jag kan bara konstatera att jag aldrig har käkat korv tidigare, inte efter att ätit Ängavallens himmelska korv.

Åk förbi butiken och köp på dig bröd och korv eller ta en picknickkorg i sommar i deras fina trädgård. Eller varför inte en romantiskt helg med din älskling? Ängavallen är definitivt värt ett besök!

Bilder från julbordet på Ängavallen

7 responses to “En god jul på Ängavallen

  1. Var i vårt avlånga land ligger denna plats?

  2. I Skåne … strax utanför Vellinge. En liten helgtrip kanske?

  3. Jag kan start rekommendera att övernatta där, rummen e jättemysiga (ett stenkast från får o grisar) och frukosten är himmelsk god. Jag säger bara mmmmmmmmmm……. en ren njutning…

  4. Tack för ditt fina inlägg! vad roligt att du gillade Ängavallen, varmt välkommen tillbaka.

    Familjen Nordström

  5. Åh tackar!

    Oh ja vi kommer att komma tillbaka för både middag, korv och det goda knäckebrödet!

  6. Vi hade vårat helekologiska bröllop på Ängavallen! Helt fantastisk mat och omgivning. Alla var helnöjda!

  7. Ohh … ja bröllop är ju perfekt där!

Kommentera

