Vårblommor hos Gudrun Sjödén

Häromdan damp Gudrun Sjödéns vårkollektion ner i brevlådan och jag blev direkt förälskad i klänningen ”solros” i äppelgrönt. Den är färgglad, blommönstrad, har en tillhörande underklänning och är i ekologisk bomull. Helt underbar! En perfekt sommarklänning. Så nu ska jag börja spara så att jag kan ha den på mig på midsommarafton … och på min födelsedag … och på jobbet … ja, jag kanske aldrig skulle ta av den?!

Bland de andra fina kläderna i vårkollektionen hittade jag också en  fin basklänning som är lätt att matcha till färgglada strumpbyxor och andra accessoarer, samt en regnjacka i cerise. För är det någon som på allvar tror att det inte kommer regna på midsommarafton? Nej, inte jag heller. Så en fin regnjacka passar alldeles utmärkt över min drömklänning.

Har du också hittat ditt drömplagg i vår? Berätta!

6 responses to “Vårblommor hos Gudrun Sjödén

  1. bra tips med regnjackan! jag tog åt mig direkt. klart det regnar på midsommar 🙂

  2. Fast det är ju inget jag hoppas på … 😉
    Gärna sol och varmt tack!

  3. Mitt favoritplagg under våren kommer med största säkerhet vara Gudrun Sjödéns salvia-tunika som också är i ekotrikå. Köpte den på rean och den är supermysig!

  4. Ohh … den ser härlig ut. Vilken färg valde du?

  5. Jag har för mig att färgen heter Aubergine…den är lite lila-aktig i alla fall. Funderade på svart, men jag har så mycket svart redan så jag är glad att jag inte valde det.

  6. Åhh … lila är ju min favvofärg! Hmm … jag ska nog ta en runda förbi butiken någon dag.

Kommentera

