Mer värmande muggar

Via Twitter fick jag för ett tag sen nys om fler snygga termosmuggar och efter lite epostande med företaget, Primus,  kan jag glatt meddela att den inre delen av ”Commuter Mug Colours” inte innehåller Bisfenol-A. Det vill säga den delen som kommer i kontakt med ditt kaffe. Dessutom riskerar du inte att spilla latte över hela dig eftersom den har silikonförpackningar som hindrar läckage. Och nämnde jag att den finns i sju härliga färger?!

Primus har även en termosmugg, ”Commuter Mug”, som verkligen lever upp till namnet termos. Den håller din dryck varm i upp till 6 timmar (ovanstående håller bara värmen i ca 1 timme) och precis som sin färgglada lillebror är den spillsäker. Muggen består av rostfritt stål och är alltså helt fri från plast över huvud taget. Den finns idag bara i svart, men till sommaren kommer den i vitt och rött också. Börjar det klia i shoppingnerven kan du hitta muggarna hos Intersport och Naturkompaniet.

Jag älskar ju färgglada saker så mitt val är enkelt, men vilken gillar du bäst?

Har du inte fått nog av termosmuggar kan du också läsa ”Inte utan mitt kaffe”, ”Termosmugg” och ”Håll ditt kaffe varmt”.

5 responses to “Mer värmande muggar

  1. Jag måste erkänna att jag är dåligt påläst i ämnet men när du skriver det så går ett ljus upp för mig. Fick en termos hemskickad som ”bonus” för insamlade poäng från ett företag. Allt man häller i den termosen smakar plast. Då menar jag inte lite bi-smak utan det blir odrickbart.

    Det här är en sådan produkt som är eko på ett av de kanske viktigaste sätten. Man får inte i sig massa skit och en termos ska man ju ha i ett antal år (om det är bra kvalite). Nice find!

  2. Åh vad kul att jag har lyckats inspirera! Jag håller helt med om att teet i en billig plasttermos smakar konstigt. Jag fick en termosmugg av Skånetrafiken ett år men varje gång jag använder den får jag lite ångest. Så nu har jag en ståltermosmugg på jobbet, men jag hade gärna köpt en sådan här i knallrosa som jag kan använda till och från jobbet.

  3. Vet du var man kan köpa dom? Jag vill oxå ha en! 🙂

  4. Visst är dom fina?!

    Jag har kollat på Intersport eftersom det stod att de skulle ha dem där, men där fanns bara ett värmekök.

    Men jag gissar att du kan hitta dem på Naturkompaniet om du har en sådan i närheten.

  5. Pingback: Ecookie – miljövänlig och ätbar tesked | Trädkramaren

Kommentera

