Tekultur

Jag är ett riktigt tefreak och dricker minst tre koppar te om dagen, men gärna fler. Så när jag fick teprovning i julklapp blev jag såklart överlycklig (tack Alex och Björn). Och igår var dagen T. Jag bjöds på 12 olika teer på Tekulturen i Lund. Det var allt ifrån svarta till gula (!) teer och till provningen fick vi ekologiska snittar. Förutom att smaka och lukta på teerna fick vi även historia och hur de olika teerna tillverkas. Ja, det var en riktig helkväll! Jag kan glatt rekommendera det.

På lilla mysiga Tekulturen kan du förstås också ta en helt vanlig fika eller köpa ekologiska teer och tillbehör.

Gillar du te kanske du även gillar Eco-Chict te och Brunkullans te.

3 responses to “Tekultur

  1. Låter smaskigt! Dessutom gav det ledtråden att du möjligtvis är Skånebaserad? Har varit inne på din blogg tidigare men inte insett detta. En trevlig-helg-vink från Malmö!

  2. 😉 Ha ha … japp, jag är en inbiten Lundabo.
    Jag visste inte att Ekokul låg i Malmö heller. Jag kanske ska ta en sväng om hos dig, jag har några kompisar med bebsiar nu som ju måste ha ekoleksaker!

  3. Du är naturligtvis varmt välkommen, hojta bara innan så att du vet att vi är på plats!

Kommentera

