Grön helgshopping

Sugen på att shoppa i helgen? Varför inte satsa på miljövänliga kläder? Det är oftast lite dyrare, men då är också (oftast) kvaliteten bättre och du vet att du inte har gjort onödigt mycket skada på miljön. Jag har insett att en dyrare tröja som håller, är bättre i längden än en billig tröja som faller sönder i första tvätten. Inte bara för att det är irriterande att behöva laga kläder titt som tätt utan även för att det, för mig åtminstone, känns bättre när jag har ett plagg på mig som jag har sparat ihop till för att kunna köpa.

Så … till shoppingen. Gemenskap grön har fått in en massa nya plagg och märken. Jag är helt såld på Karen Coles cross over klänningar som finns i flera olika färger. Jag har också fastnat för västen i annorlunda snitt från Stewart+Brown och den fina tunikan från Komodo. Ja, bara att börja spara helt enkelt!

Kommentera

