Stickcafé?

I Malmö ligger dimman tjock idag och jag känner mig frusen. Fastän våren ligger runt hörnet är det fortfarande kallt ute och vantar kan behövas ett tag till. Så varför inte slappa framför tv:n med ett stickprojekt. På Muchis (som jag skrivit om tidigare i Stick it to me och Virka en mormorsruta) kan du köpa knitkits och vad passar väl bättre för oss än ett par bloggvantar från Erica Laurell. Den främre delen på vantarna kan vikas upp så att vi lätt kan sms:a, twittra och blogga på språng.

Jag är så sugen på att sticka! Men det enda jag kan är att sticka räta och aviga så är det någon i Malmö/Lund som liksom jag är sugen på att sticka men är osäker på hur man gör? Vi kan lära och stötta varandra och samtidigt njuta av en fika. Stickcafé någon?

Ikväll, den 23 mars, är det stickcafé för alla som vill och kan! Vi träffas på Ebbas skafferi i Lund, kl 16:30.


14 responses to “Stickcafé?

  1. Låter jättekul med stickträff…

    Jag har själv stickat lite men är definitivt ingen expert… Har lite svårt att avsluta grejer dock, hade varit utmärkt med lite draghjälp.

    Hör gärna av dig!

  2. Ja draghjälp är bra! Jag är heltänd på en stickträff … föredrar du Malmö eller Lund?

  3. Hej,
    Det finns ett stickcafé i Malmö som heter Avami någonting och ligger på V. Kanalg.1 Har dock ej varit där.

  4. Jag bor i Lund, men var vi träffas spelar mindre roll för mig. Bestäm du… utifrån om du hör någon mer som är sugen.

  5. Vad sägs om Tekulturen i Lund? Det ligger precis vid stationen, på Slöjdgatan 13 (http://www.tekulturen.se).

    Måste ju vara ekologiskt 😉

  6. Låter utmärkt. Har aldrig varit där men det lär ju inte vara svårt att hitta.. När tycker du?

  7. Vad sägs om nu på tisdag eller onsdag kl 16?

  8. Tisdagen fungerar för mig, kan vi ta det 16.30 dock, jag har en bit att köra från jobb.

  9. 16:30 blir utmärkt!
    Då syns vi på tisdag!

  10. Absolut, ska bli spännande…

  11. Såg precis att köket är stängt på Tekulturen på tisdagar… Ska vi ta Ebbas skafferi istället, det ligger också nära stationen?

  12. Ja Ebbas är supermysigt! Då syns vi imorn!

  13. Therése Nyholm

    Hej hej!

    Jag kan inte sticka alls men jag vill gärna lära mig. Tyvärr såg jag detta för sent men kanske nästa gång? Måste skaffa pengar att inhandla stickor och garn också. Vill även lära mig att virka, kan du det också?

    kram

  14. Ja vad kul! Jag återkommer med tid och plats för nästa gång.

    Kan och kan virka … jag kan virka rakt 😉
    Vi kan väl lära varandra?!

Kommentera

