Sula naglarna

Jag gillar att måla naglarna i härliga klara färger, men tyvärr kan jag sällan göra det eftersom min sambo får huvudvärk av nagellacklukten. Och nagellack måste väl vara riktigt dåligt för miljön?! Bara det att jag blir lätt hög av ångorna och att min älskling måste lämna rummet varje gång jag ska fixa mina naglar, säger ganska mycket om hur hälsosamt det är.

Häromdan hittade jag dock ett vattenbaserat nagellack som inte luktar. Jag beställde det direkt! Märket heter Sula och kommer från USA. Deras nagellack fungerar inte som traditionella lack som måste tas bort med hjälp av remover, utan kan lacket kan dras av nageln när du har tröttnat på färgen. Därför håller inte heller lacket lika länge som vanligt nagellack, men du kan göra hållbarheten längre genom att måla över sulafärgen med ett topplack. Men då försvinner ju också det underbara med att du kan få fina naglar utan att skrämma iväg sambon. Jag gillar idén skarpt och återkommer när jag har provat det.

Tyvärr finns inte märket i Sverige, eller jag har åtminstone inte hittat det. Utan du måste beställa det från USA. Jag köpte det via Beauty Bridge och då tar frakten 2 – 6 (!) veckor. Har du testat Sula? Vad tyckte du?


2 responses to “Sula naglarna

  1. Kunde inte låta bli att läsa efter att ha sett rubriken och blivit förbryllad 🙂 Låter ju toppen, borde väl något av de nya eko-skönhetsföretagen se till att få över till Sverige!

  2. Ja definitivt! Hör upp alla som säljer ekologiskt … köp in det här nagellacket!

Kommentera

