Recension av Sula

Häromdagen fick jag äntligen hem det vattenbaserade nagellacket från Sula. Det tog ca 3 veckor. Förväntansfull som jag var, kunde jag knappt hålla mig tills jag fick testa det så jag öppnade paketet direkt och jag blev inte besviken.

De små flaskorna är stilrena och ser ut som vilken nagellacksflaska som helst. Men skillnaden var tydlig så fort jag skruvade av locket och möttes av en doft av … ja ingenting! När jag satte flaskan till näsan kände jag däremot en svagt blommig doft, som en mild hudcreme. När jag målade nageln kändes lacket vått. Ungefär som att jag doppat nageln i vatten. Den känslan höll i sig tills lacket torkat. Jag undrar om det kan torka ut nageln om man använder nagellacket ofta eller om lacket tillför fukt till nageln?

På naglarna såg lacket ut som vilket nagellack som helst, kanske lite mer plastigt. Det saknade det vanliga lackets glans. Jag hade på mig det i två dagar utan problem, men det är betydligt känsligare än andra lack eftersom tanken ju är att du ska kunna dra av lacket. Och just det funkade fint. På de flesta fingrarna kunde jag dra av hela lacket i en bit. På några, speciellt tummarna, fick jag dra av det i bitar. Jag behövde alltså inte använda remover för att få av det.

Men trots att nagellacket inte höll lika bra som ett vanligt lack, älskade jag det. Och jag slipper låsa in mig toaletten för att måla naglarna i fortsättningen!

Fördelar:

  • Det luktar inget!
  • Du behöver inte använda remover.
  • Det finns i massor av fina färger.

Nackdelar:

  • Du måste beställa det från USA eller Kanada.
  • Det är inte lika hållbart som ett vanligt lack.
  • Naglarna måste målas oftare om du vill ha dem färgglada alla dagar i veckan.

Läs också mitt tidigare inlägg om sula.

3 responses to “Recension av Sula

  1. Men oj, vad smart! Det här är ju en riktig bra! Tack!

  2. Inga problem 😉
    Jag gillar fortfarande nagellacket kanske mest för att det inte luktar ngt!

  3. Pingback: Sula: Paint & Peel | ECOMUFFIN

Kommentera

