Geek Girl Meetup Öresund

I lördags var jag på Geek Girl Meetup Öresund i Helsingborg. En helt underbar upplevelse! Helt plötsligt var jag inte den nördigaste tjejen i rummet utan kunde glatt dra fram min macbook och iPhone och twittra (#ggmoe) för glatta livet.

I Geek-Girl-anda måste jag ju därför bara tipsa om iPhone-applikationer eftersom ”En geek girl är aldrig utan sin iPhone”. En miljöapp som jag gillar är This is Green som ger dig tips på hur du kan göra ditt hem och vardag mer miljövänligt.

På startsidan hittar du ett hus sett uppifrån. Här kan du klicka på olika delar i huset och få miljötips på de saker du hittar. I garderoben kan du till exempel hitta tips om kläder och skor. Du kan också söka på tips utifrån kategorier eller hur giftiga olika saker i ditt hem är. Och sist men inte minst kan du få tips från andra app-användare eller själv tipsa och ställa frågor.

Jag gillar applikationen eftersom den är så lättanvänd och omfattande. Du kan få tips på det mesta inom ditt hem. Tyvärr finns den bara på engelska vilket kanske kan avskräcka några. Dessutom är kommentarer från användarna få och skriver du en fråga kan du få vänta länge på ett svar, om du får ett över huvud taget. Jag gissar det här är en av de applikationer du laddar hem och använder en eller två gånger för att sen sakta flytta den längre och längre bak bland dina iPhone-sidor för att till sist radera den. Men den är trots allt värd de 7 kr den kostar.

Fler miljöappar hittar du på Mashable och tidigare inlägg: Ekoapp till din iPhone och Grön guide i din iPhone.


Kommentera

