Cykla fint

Att cykla är vänligt både för kroppen och miljön! Såvida du inte trillar eller krockar förstås. Därför är det bra att investera i en cykelhjälm. Jag har länge letat efter en fin hjälm, just nu använder jag en jag fick gratis av Malmö stad, men fram till nu har jag inte hittat en som duger.

Yakkay har superfina hjälmar som ser ut som hattar eller kepsar och de finns i massor av färger. Du köper först hjälmen och sedan ett ”överdrag” som du sätter ovanpå den. Överdragen finns dessutom för olika stilar och personligheter så chansen är rätt stor att du hittar en du gillar. Hjälmen kostar nästan 700 kr och ett överdrag 400 kr, så allt som allt kostar kalaset 1 100 kr! … men vill man vara fin, får plånboken lida pin. Du kan köpa hjälmen på Systrarna sockervadd.

Just nu kan du även vinna en Yakkay-hjälm och andra fina cykelprylar på Minplanet.

Läs mer om cyklar på Cykla för miljön, mixercykel och sadelskydd.

2 responses to “Cykla fint

  1. Ahhhh… jag vill ha en färgglad Tokyo!!!!
    Har dock inte 1000kr.. 😦

    Jag får också nöjas med Malmö Stadhjälmen ett tag till.

    /Therése

  2. Men den är fin den med … eller den gör vad den ska i alla fall 😉

Kommentera

