Jag är en porslinsmugg

Har du också problem med kaffe eller te som kallnar när du glömmer bort dig själv framför datorn? Lösningen är såklart en termosmugg. Tidigare har jag skrivit om termosmuggar som är bra att ha när du är på språng, men en mugg som håller värmen är ju även bra att ha när du slappar framför tv:n eller på kontoret och då är det lite mer praktiskt med en mindre kopp.

Nu har Lagerhaus kommit med en kopia av muggen ”I’m not a paper cup” som precis som förlagan ser ut som en pappersmugg med plastlock. Skillnaden är att den här koppen går använda om och om igen och är gjord i porslin med dubbla väggar för att hålla värmen, samt ett lock i silikon. Inget Bisfenol-A (BPA) så långt ögat kan nå! Muggen kostar 99 kr (TERMOSMUGG VIT) och finns även i en mindre variant i svart för 69 kr (TERMOSMUGG SVART).

Men har du en favoritkopp hemma som du bara inte kan klara dig utan? Då kan du köpa till ett silikonlock som håller din dryck varm lite längre och hjälper dig dessutom att hålla kaffet i muggen och från soffan. The Mug Hug passar på de flesta koppar och kostar ca 55 kr. Tyvärr, som så mycket annat bra, finns Mug Hug bara att köpa i USA. Vill du ändå ha ett lock levererar Shoffee.com även utanför USA, men du får kontakta dem för mer information om hur mycket det kostar att leverera till Sverige.

6 responses to “Jag är en porslinsmugg

  1. lynndesign

    känns som en perfekt mugg o ha på kontoret, ska bege mig till lagerhouse någon dag… Inte bara håller kaffet sig varmt, risken för att spilla i korridoren minskar!!!

  2. Japp det är min tanke också … en kontorsmugg. Den är så fin och till ett bra pris!

  3. Nu har jag införskaffat en, men upptäckte att silikonlocket luktar … ja silikon. Får se om det försvinner eller om jag måste lida av lukten konstant. Teet blir ju direkt mycket läskigare när det doftar plast!

  4. Silikonlukten har försvunnit och nu luktar koppen bara av te! Men jag har fortfarande inte hittat något om silikon, om det innehåller skadliga ämnen eller inte. Någon som har mer info om detta?

  5. Pingback: Micron – vän eller fiende?! | Trädkramaren

  6. Pingback: Ecookie – miljövänlig och ätbar tesked | Trädkramaren

Kommentera

