Vardagseko

Jag försöker bli mer miljövänlig i allt jag gör, både i stort och smått. Ibland går det bra och ibland mindre bra. Jag vill såklart dela med mig av mina erfarenheter så här kommer ett kort vardagsekotips.

Istället för att slänga den sista ostbiten som inte går att hyvlas, kan du riva osten och strö den över en gratäng, använda i en sallad eller göra en ostsås på. Och ost går utmärkt att frysa om du inte kan använda den direkt. Glöm bara inte att hyvla eller skära bort vaxet på ostens undersida och kanter!

Vad har du för vardagsekotips? Dela med dig!


2 responses to “Vardagseko

  1. alexandra

    så där gör jag också 🙂 superbra. färdigriven ost är dessutom oftast inte lika god heller!

  2. Yay! =)
    nope … och inte lika billig! Jag menar ost är ju inte gratis … så varför slänga den sista biten när den går att använda?!

Kommentera

