Vardagseko #2

Här kommer ett till tips på hur din vardag kan bli mer miljövänlig. Jag är inget fan av att städa, men jag brukar oftast känna mig väldigt duktig och tillfreds efter ett städpass när jag tex kan njuta av en kopp te i ett skinande rent kök.

Och te är ju ett aber i sig. Tefläckar är kluriga att få bort, speciellt från tesilar som efter några användningar ser genomrostade ut. Men fläckarna försvinner snabbt med hjälp av stålull som du kan hitta märkt med Bra Miljöval. Skrubba dina tesilar med stålull och de skiner som nya efter någon minut. Bara att luta dig tillbaka och njuta av din ”nya” tesil!

5 responses to “Vardagseko #2

  1. alexandra

    magnifikt minst sagt 🙂

  2. Som inbiten tedrickare måste jag tipsa om mitt bästa tefläckstips. Jag använder bakpulver och kokande vatten och häller i tekannor, temuggar med mera för att bli av med avlagringarna. Låt stå ett tag, och sedan är det bara att hälla ut vattnet, och avlagringarna följer med. Såklart kan man lägga i sina tesilar i kannan under tiden. Metoden funkar även på termosar som ”smakar av sig” från te eller kaffe.

  3. Tack för det supertipset! Det ska jag definitivt pröva nästa gång. Har du fler husmorstips på lager är de hemskt välkomna! 😉

  4. Nej, men jag skulle behöva ett tips om hur man rengör sin glaskeramikhäll utan att använda läskiga rengöringsmedel. Vågar inte riktigt prova bakpulvret, tyvärr.

Kommentera

