Swishing

Har du en massa kläder och accessoarer liggande hemma som du inte använder längre för att de inte passar eller för att du köpte dem i ett mentalt instabilt tillstånd? Varför inte se till att dina kläder får den kärlek de förtjänar och lämna dem till någon som vill ha dem? På ett klädbytarparty kan du göra just detta och dessutom hitta nya kläder eller accessoarer i utbyte.

I torsdags kväll var jag på Swishing som anordnades av Ecostep.me. Jag bytte några kläder jag hade liggande som inte passade mig. Alla saker jag lämnade in blev tilldelade en poäng mellan 1 och 4 och dessa summerades sedan. Jag fick ihop hela 9 poäng som jag kunde byta till mig nya saker för. Jag hittade massor av fina kläder. Jag var orolig att jag inte skulle hitta något i min storlek, men utbudet av kläder var verkligen varierat och jag tror nog att de flesta skulle ha hittat något de gillat. Jag gick i alla fall hem med ett leende på läpparna.

Tyvärr var det bara kvinnokläder förutom några slipsar, så en kille hade blivit besviken. Men vad som lämnas in beror ju helt och hållet på vilka som kommer, så killar, nästa gång får ni också swisha!



5 responses to “Swishing

  1. Alexandra

    jag har jättemkt kläder hemma som jag inte vill ha längre!!

    kul att du hittade massa 🙂

  2. Du måste följa med nästa gång Alex! Det var superkul!

  3. Pingback: ABOB – A Better Option Bag « Trädkramaren

  4. Pingback: Miljötrender för 2011 | Trädkramaren

  5. Pingback: Bloppis | Trädkramaren

Kommentera

