Fixarvecka – jeansen

Som vanligt så slits mina byxor på insidan av låren och nu har mina favoritjeans  gått sönder! But do not fear, the mending machine is here! För att spara på miljön, och min plånbok, så utser jag denna vecka till fixarvecka! Jag ska laga alla saker jag har liggande och väntar på att jag ska ta hand om dem.

Jag kickstartar veckan med jeansen. Tyget är sönderslitet på insidan av benen och det har gått hål på några ställen. Tidigare har jag prövat att sy/limma från insidan, men det håller inte. Nu prövar jag istället att lappa från utsidan med hjälp av ett par andra jeans som är för små.

Jag klippte en lagom stor bit från de för små jeansen och nålade fast bitarna över det slitna området på mina favoritjeans. Sedan sydde jag i kanten på lapparna med sick-sack-stygn. Resultatet blev förvånansvärt bra och utan att lägga ut en massa pengar har jag ett par ”extra” byxor i garderoben! Nu får vi se hur länge lapparna håller bara ; -)

Kommentera

