Ekologiskt från H&M

Ekologiska kläder behöver inte vara dyra. Du hittar till exempel en hel del ekokläder i våra vanligaste butikskedjor.

Hennes & Mauritz är en av dessa som satsar på hållbarhet. Deras vision är att företaget ska vara hållbart ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Genom diverse projekt stödjer de även olika organisationer. De säljer bla badkläder där en del av vinsten går till WaterAid.

Du kan alltså shoppa vidare på H&M med gott samvete, men håll utkik efter ekologisk bomull.  Du kan tex hitta den här fina tunikan eller pryda soffan med den här kudden.

Fler inlägg om H&M: Trädgårdsinspiration hos H&M och Julpynta med H&M

3 responses to “Ekologiskt från H&M

  1. Pernilla/ekoenkelt

    Jag kan tycka att det blir lite kluvet att handla hos stora kedjor (trots ekomärkningar på vissa grejer) eftersom de ändå har som grundprincip att man ska handla handla handla och att det hela tiden är nya trender.

    Granit är nog mina favoriter gällande ekokläder, först och främst har de bara eko, och sen är det aldrig trendiga kläder utan alltid basgrejer som funkar i all evighet! 🙂
    Men det är ju givetvis tummen upp att allt fler börjar med ekokläder!

  2. Jag håller helt med!

    Jag är också tveksam till de större kedjorna och deras köphysteri, men å andra sidan så gillar jag att det kommer mer och mer ekogrejer och att ”vanligt” folk (och inte bara trädkramare) kan handla miljövänligt. Men jag håller med om att det känns sådär, speciellt när grejerna oftast bara håller en säsong både vad gäller kvalité och utseende.

    Sedan är Granit verkligen en favorit för mig också. En stor del av min ”basgarderob” består av Granits klänningar =)

  3. Pingback: Waste på H&M | Trädkramaren

Kommentera

