Spara som wwf – spara ett träd!

Min sambo tipsade mig häromdan om ett nytt miljövänligt filformat som WWF har tagit fram. Filformatet kan användas istället för pdf:er och har, såklart, filändelsen wwf.

Filer som sparas som wwf, kan inte skrivas ut och du kan alltså lugnt skicka dokument till vänner och medarbetare och vara säker på att de inte slösar på träd genom att trycka upp dina alster. Ett enkelt sätt att spara papper på helt enkelt! Tyvärr (eller yay för mig) är att det i dagsläget bara finns att ladda ner programmet till mac, men en version för pc är på väg.

Läs mer och ladda ner programmet.

wwf filformat

Liknande inlägg: .eco och Ekologiskt typsnitt

2 responses to “Spara som wwf – spara ett träd!

  1. ja, idén är ju lysande!
    Jag ska spara min första fil nu, får ser hur det går 😉

Kommentera

