Ecookie – miljövänlig och ätbar tesked

Jag skrivit en del om att pappersmuggar inte är bra för miljön och att jag hellre använder en termosmugg om jag köper kaffe eller te på språng. Men de där plastskedarna är inte mycket bättre. Yanko Design har dock en lösning på problemet. Man har slagit ihop en kaka med en sked och fått fram Ecookie, den ätbara teskeden. Frågan är väl bara om den finns i chokladsmak!?

Läs mer om termosmuggar: Unna dig ekologiska prylar, Jag är en porslinsmugg, Mer värmande muggar, Inte utan mitt kaffe, TermosmuggHåll ditt kaffe varmt och Helgens shoppingtips

2 responses to “Ecookie – miljövänlig och ätbar tesked

  1. Hoppas den inte löser upp sig totalt i kaffet som kakor har en förmåga att göra…
    Annars låter det som en kul idé

  2. Ja, jag hoppas att de har tänkt på det och att den smakar gott såklart! =)

Kommentera

