RSS – prenumerera på dina favoritbloggar

I min jakt på miljövänliga kläder och prylar läser jag många bloggar och webbsidor. Som tur är finns det bloggläsare som samlar alla mina favoritbloggar på ett ställe, så att jag slipper spendera hela dagar med att surfa runt på olika sidor.

Jag använder Google Reader men det finns många andra som också är bra. Det du gör är att lägga in rss-länken i din bloggläsare som då hämtar alla nya inlägg på bloggen automatiskt. Länken hittar du oftast genom att klicka på den orangea rss-symbolen som på Trädkramaren ser ut som ett löv. Du hittar också Trädkramarens rss-länk HÄR. De flesta webbläsare (som tex Firefox eller Explorer) får även upp en liten symbol på högra sidan i adressfältet, på de sidor som du kan prenumerera på.

Ett litet tips för dig som läser många bloggar.

Kommentera

