Gästbloggare – c/o Lena mineralsmink

Hej!

Mitt namn är Marianne Jeppsson, har tidigare gästbloggat här om Wise (ekologisk hudvårdsserie), kanonbra. Håller på att utbilda mig till ekologisk hudvårsterapeut, vilket jag också har nämt här tidigare.

Jag har under en tid (ca 2mån) provat ett ekologiskt mineralsmink som är HELT OTROLIGT BRA!!! Jag har provat en hel del smink under årens lopp, både ”traditionellt” och ekologiskt. Det är ju en väsentlig skillnad på ”traditionellt” och ekologiskt smink. Med ekologiskt smink får du ett helt annat resultat, det blir naturligt och lyfter verkligen fram det bästa hos dig. dessutom känner man sig inte ”sminkad”, det är inte kletigt på nåt sätt och lägger sig inte som en ”mask” på din hud. Sen innehåller det ju inget skräp som förstör din hud, naturen eller ger allergier, i princip alla kan använda ekologiskt smink, även den mest känsliga hud!

Mer om detta fantastiska mineralsmink jag nu använder; Det går att beställa direkt på webben på (www.careoflena.se), hon är diplomerad naturkosmetisk hudvårdsterapeut och har också salong/butik i Hudiksvall.

Mineralsminket är ett helt ekologiskt smink utan vare sig syntetisk färg eller koncerveringsmedel, nanopartiklar, parfym visumtoxidklorid eller minaralolojor. Det innehåller bara rena bergsmineraler, vilket gör att det är vårdande för din hud och du kan använda det i direkt solljus, fungerar som ett solskydd för din hud.

Det finns bla i bas-foundation, rouge, ögonskuggor, concealer m.m. Alla produkterna är i puderform och lätta att applicera i med cirklande rörelser med hjälp av en bra borste, som man också kan beställa på hemsidan.

Jag har aldrig tidigare provat nåt så här bra mineralsmink, jag är bara helt såld på det!!!! Detta smink i kombination med Wise hudvårdprodukter gör underverk för din hud! Din hud får lov att andas fast du är fint, naturligt sminkad. Bra priser har det också, du får hela 6gram foundation för 215kr i jämförelse med många andra ekologiska eller ”traditionella” mineralsmink som går på runt 300-400kr.

Läs och se vad du tycker.

Ha det gott!!
Kram Marianne

One response to “Gästbloggare – c/o Lena mineralsmink

  1. Pingback: Parabenfria produkter | Trädkramaren

Kommentera

