Bloppis

Alla har vi väl plagg i garderoben som vi inte passar i eller som vi köpt av oförklarliga anledningar och som nu bara tar upp plats. En lösning på detta är ju att byta dina kläder på en swishing eller varför inte sälja dem på en digital loppis?

En Bloppis är en loppis på en blogg. Det är alltså bloggare som lägger upp sina kläder och prylar på sin blogg till försäljning. Och precis som på en riktig loppis, så säljs allt möjligt på en bloppis. CSR i Praktiken tipsade dessutom häromdan om två samlingssidor för just bloppisar. Den ena är Bloppisar.se som samlar inlägg från olika bloppisar. Den andra är Modebloppisar.se som rankar bloppisar.

Jag skulle såklart sälja ekogrejer på min bloppis om jag hade haft en. Vad skulle du lägga ut på din?

3 responses to “Bloppis

  1. Men är det inte svårt att sälja kläder på nätet?
    Hur noga jag än beskriver så kan ju köparen tycka något annat om plagget.

    På min bloppis skulle jag nog inte kunna sälja något just nu. Jag har flyttat flera ggr på kort tid. En bra lösning för att göra sig av med massor med saker.
    🙂

  2. Jag har flera gånger tänkt att jag borde starta en bloppis, så mycket som jag rensar ut här hemma – framför allt kläder och böcker. Som det ser ut nu så har jag istället lämnat det jag tror att jag kan få något för (framför allt 50-talsklänningar och retro-porslin) på kommission på second hand butiker och resten har fått gå till Stadsmissionen. Får se om det skulle kunna bli en bloppis framöver istället…

  3. Jo det kan nog vara klurigt att köpa kläder över nätet, men ett tips är be om de exakta storlekarna på plaggen. Så be personen att mäta över tex bysten och hur långa de är, så blir det lättare att veta om de kommer passa eller inte.

    Och att sälja eller skänka kläder till second hand och stadsmissionen är ju också ett bra sätt att ”återvinna” kläder. En annan idé är ju att sälja dem på Tradera.

Kommentera

