Eco by Scorett

Jag har varit runt och letat efter ett par tåliga skor inför barnvagnspromenaderna nu i vinter. När jag var och spanade inne på Scorett hittade jag de här fina ekologiska skorna i Scoretts eget märke Eco by Scorett. Så snygga och kul att de satsar på mer miljövänligt i höst.

Skorna är gjorda i vegetabiliskt garvat läder. Sulorna är tillverkade av naturgummi eller återvunnet material och limmet är vattenbaserat. Läs mer här.

Förutom Scoretts egna skor hittar du också miljövänliga Kavat och El Naturalista i butikerna.

2 responses to “Eco by Scorett

  1. Riktigt snygga! Kul att allt fler modeföretag vågar satsa på ekologiska och miljövänliga alternativ.

  2. Ja jag blir så glad varje gång jag springer på något nytt miljövänligt! 🙂

Kommentera

