Valborgstävling

Tävlingen är nu avslutad! Vinnaren hittar du här.

Vad kan vara bättre än choklad? Jo ekologisk choklad! Nu har du chansen att vinna härlig ekologisk choklad från ScandChoco, att mumsa på framför valborgselden. Chokladen är från Chocolate Orgániko och är förpackad i lyxiga askar och plåtburkar. Skulle du inte vinna kan du även klicka hem allt det härliga på GodaSaker.se.

Chokladkitet du kan vinna består av två burkar Bombons och fyra chokladkakor (värde 400 kr). Allt du behöver göra för att ha chansen att vinna är att svara på följande i kommentatorsfältet:

Vad skulle du vilja ge bort i present från ScandChoco och varför?

Tävlingen pågår fram till och med den 8e maj kl 20.00. Lycka till!

Valborgstävling

67 svar till “Valborgstävling

  1. Jag skulle göra en liten korg till min arbetslösa man som uppmuntran i jobbiga tider innehållande:
    Organic Meltdown Choklad – Han ääälskar choklad
    Organic Mint Humbugs – för att det verkar passa bra till chokladen
    MilleSoli Espresso kaffe – Så att han kan hålla ångan uppe med jobbsökandet
    Firefly Sharpen up – så att han kan behålla fokus på vad han vill!

    //Therése

  2. Tack för tipset! Har länkat i tävlingsbloggen:

    http://evamar.blogg.se/2009/april/choklad-8-maj.html

    Jag skulle välja någon härlig choklad från Kshocolat som present åt min mamma som alltid ställer upp för mig!

  3. Hej!
    Jag skulle vilja ge bort detta till mina föräldrar som nyligen börjat med GI, men är ena riktiga gottegrisar och fuskar ganska mycket! Någon av Vintage Plantations mörka chokladkakor eller Succulent Almonds, mandlar täckta med mörk choklad skulle jag nog vilja ge dem. Eftersom det är sådant de får äta 🙂 och med något sånthär lyxigt hade se säkert njutigt lite extra.
    Det hade de säkert gjort med denna utsökta vinsten också, för visst kommer de få smaka av mig!

  4. underbar tävling. jag som är en riktig chokladälskare!

    jag skulle nog ge bort Tea Forté till min te älskare till mamma 🙂

  5. Oj, vilken supertävling.

    Jag skulle vilja ge bort Choc Nuts till min sambo som så redigt byggt ut huset och samtidigt hunnit med både jobb och barn, så ha är värd en stunds chokladnjutning.

  6. Vilken tävling!
    Jag skulle vilja ge bort Chocca Mocca till min mor. Hon är verkligen en choklad-älskare och det här skulle hon säkert bli superglad av!

  7. Jag skulle ge bort choklad till min bästa vän, för att hon bara älskar det! 😀

  8. Jag hade gett min kaffeälskande pappa det malda ”MilleSoli Espresso”. Ett genuint äkta espressokaffet med gynnsam effekt för magen, låter nämligen som den perfekta presenten till honom! Min blivande är italienare, så det är ändå dags för min käre far att lära sig dricka en stark liten espresso istället för en stor kopp bryggkaffe då och då.

  9. Nu är det snart maj månad, och min dotter har skrivningar hela maj!!!
    Att sitta hängande över skrivbordet med en massa läxor hela dagarna, för att kunna klara provskrivningarna är inte det allra lättaste för henne. Så lite choklad eftersom hon iär en chokladälskare, …och det ger ju henne även lite energikickar när tröttheten kommer! Så en Collection 02 skulle inte bara göra henne jätteglad, utan skulle även ge henne den där extra kicken när hon behöver det! Det skulle jag vilja genne i present för att hon skall få lite uppmuntran så att hon klarar detta!

  10. Jag skulle vilja ge min son en god choklad som tecken på min tacksamhet för att han alltid ställer upp när jag än behöver hjälp.

  11. Hej! Jag skulle vilja ge choklad till min mormor. Precis som jag är hon en godisgris och hon älskar choklad.

    Min mormor är den snällaste som finns och jag vill verkligen att hon ska veta det. Därför skulle jag vilja ge henne Summerdown, Kshocolat och Chocolate Organico.

    MVH// Catherine

  12. Jag skulle köpa Twisted juicerna och ge till min sambo. Juice är bland det bästa han vet!

  13. Jag skulle ge min te-älskande syster Tear Drop Tea Set, så att hon får bjuda sig själv och mig på te med stil. Hon är verkligen galen i te, och hon provar jämt och ständigt nya sorter. Både hon och jag tycker att höjden av lycka och fredagsmys är att komma hem och ta en god bit choklad, bara det att hon tar en kopp te till också!

  14. bogdan hannanov

    jag skulle ge till min familj för vi har inte ätit choklad på 2 månader och för dom är så snälla

  15. Chocca Mocca
    är vad jag skulle vilja ge bort. Därför att det är frukter överdragna med choglad och frukt och choglad blandning är min favorit. Ska man ge bort något bör man ge det man själv tycker bäst om eller hur? Inte tvärtom som en del om jag förstått rätt gör ge bort det man fått men inte tycker om.

  16. ”Om ett träd räddas för varje kaka,
    vet jag vad gubben skulle få av sin maka !
    Organic Meltdown, ett helt paket,
    choklad och naturvård är det bästa han vet !”

  17. Ja skulle vilja ge Mini Cubes Gift Pack och lite te Ribbon Box sampler till min syster som bor på andra sidan landet för jag saknar henne

  18. Choklad jag skulle behålla det och andvända det i en jättegod hemlig efterrätt som jag ska bjuda min familj på och det roliga att dom är så nyfikna.

  19. Jag funderar på, när jag sist unnade mig något sjäv… Och kom fram till att jag inte minns! Så nu har jag bestämt mig, det borde vara jag och ingen annan som skulle få en present! Och då blir det givetvis choklad, det är min stora passion! Ja varför ska man alltid köpa presenter till andra och inte sig själv?! Jag är ju värd lite choklad! 🙂

  20. Pingback: Valborgstävling | Bloggtävlingar.se

  21. Nu är du med på bloggtävlingar – http://www.bloggtävlingar.se/index.php/2009/04/valborgstavling/ Lycka till med din tävling!

  22. Hej! Vilken fin tävling, för utan den hade jag aldrig hittat ScandChoco 🙂

    Jag har letat som en galning till ett alternativ till Pringles salt and vinegar chips här i sverige utan resultat 😦 Så jag är eld och lågor över ScandChocos nyhet CRISPS, så de skulle jag köpa i present till mig själv som ett nyttigare (?) och bättre alternativ till de komersiella och icke miljöhänsynstagande pringlesen. Varför en present till mig själv? Jo, för idag har jag namsdag och tycker jag behöver lite vardagslyx och uppmuntran innan jag går ut och tar itu med dagens sysslor!

    Hälsar,
    Therese

  23. Jag skulle vilja ge bort chokladet Vintage Plantations till min fjös Robert för att han är bäst! …sen vill jag att han ska bjuda mig 😉

  24. Vintage Plantations choklad till mig själv, haha! Jag älskar choklad, så jag måste ju svara mig själv.. jag är inte den som ger bort choklad, för jag äter tyvärr hellre upp allt själv, suck. Men det låter exotiskt, skulle vara kul och smaka på något nytt.

  25. Kerstin Bjurström

    Vill vinna Kshocolat till min man Matz, som just nu äter en kolesterolfattig kost på läkares inrådan. Vill ge honom något extra som belöning när dieten är över om ett par veckor!

  26. Jag skulle vilja ge bort en olivolja till min man som är ”kocken” i familjen men vi är värdelösa på att använda olivolja…. Om han fick en fin olivolja i present så skulle han garanterat börja använda den!

    Jag länkar härifrån:
    http://lindaskrypin.blogg.se/tavlingssamling/2009/april/vartavlingar.html

  27. hejsanVilken toppen tävling ,klart man vill vara med
    jag skulle ge bort chocca mocca och Tear Drop Tea Set till min härliga syster som just nu behöver en riktig uppmuntran….
    Länkar i min blogg
    http://www.lollashus.blogg.se

  28. Min sambo älskar nötter och choklad. Så en snygg burk med lite olika praliner från Kshocolat skulle vara en perfekt present.

  29. LA Organic, dessa olivoljor skulle vara intressanta att prova. Maken skulle få äran att göra något bra med dom i köket.

  30. Oj, svårt att välja bara en sak som jag vill ge bort, men god och lyxig choklad är ju alltid rätt!

    Jag skulle vilja ge bort HotChoc Gift Set från Kshocolat – ett kit med koppar, smaksättning och chokladbitar att ha i drycken och brevid.

    Det skulle bli en jättefin present till min bror som alltid ställer upp i vått och torrt! Skjuts till annan stad? Ringer brorsan. Fel på datorn? Ringer brorsan. Flytthjälp? Ringer brorsan. Hjärtesorg? Ringer brorsan…. och så vidare och så vidare….

    Det är därför på hög tid att överrraska honom med: chokladkit plus en bra bok och två biobiljetter. Då kan han bestämma själv om han vill bjuda någon på bio och choklad efteråt, eller ha lyxig egentid. Utan en krävande lillsyrra som ringer…!

  31. Organic Meltdown skulle jag ge till min bror. Han är Väldigt medvetan om miljö och naturskyddsfrågor. Jag vet att han skulle uppskatta den presenten.

  32. Jag vill vinna choklad till min man förstås. Som en liten uppmuntran i vårens tider. Lite lyx i vardagen liksom. Det är han värd!

  33. Jag skulle ge Organic Meltdown till mig själv och njuta chokladen samtidigt som jag kan njuta lite av att veta att ett träd till planteras till njutning för andra

  34. Jag skulle vilja ge min mor och far Chokka mocca för dom ställer upp i alla väder och lägen för mig

  35. Jag skulle vilja ge bort Dutchy Originals till min älskade pappa. Han älskar hårda karameller. Eftersom han har haft lunginflammation ( i 7veckor) pga virus skulle han behöva lite uppmuntran och lenande förhalsen. ❤

  36. Jag skulle ge bort Kshocolat till min mamma som varit sjuk sedan i vintras för att muntra upp henne något. Hon har precis gjort en skikt röntgen för att utesluta tumör och får inte svar förrän om 10 dagar så hoppas hoppas allt är bra med henne.

  37. Skulle vilja ge chokladen till min kollega som idag fick reda på att han blivit permiterad för att företaget måste skära kostnader…
    Vet inte om choklad är politiskt korrekt men jag vill tala om för honom att jag är ledsen att han måste gå.

  38. Jag skulle ge bort vintage plantations till min bästa väninna för hon älskar chocklad. Kul med nya sorter som hon inte har smakat. Blir ju sugen själv också.

  39. Jag vill ge bort den ekologiska olivoljan La Organic. Design av Philippe Starc, Alessis mästare % oljeexperter. Tänk vilket lyft maten skulle få och att den dessutom gör susen för kolesterol och miljö 🙂
    Ett mästervärk eller två i en korg är något jag tar med mig nästa gång jag blir bortbjuden på middag!

  40. Carina tisseau

    Jag vill ge bort choklad från Vintage Plantations Ecuador för det är bästa landet som producerar gudomlig choklad,dessutom har choklad den goda egenskapen att den kan muntra upp vem som helst

  41. ScandChoco ger mig chansen
    Att flörta med romansen
    Syrlig, söt & smart
    Organic Sherbert Lemons såklart

  42. Jag vill ge bort en födelsedagspresent till min svärdotter Maria som älskar kaffe.
    Hon får naturligtvis MariaSole – olivrostat kaffe från Italien. När hon dricker kaffet kan hon samtidigt tänka tillbaka på deras resa till Italien ifjol…

  43. Något ..ja vad som helst från Kshocolat allt såg ju suveränt gott ut. Och jag skulle ge det till mig själv och ja ja jag vet det hörs egoistiskt men jag har inte unnat mig själv någonting på länge. Jag jobbar och sliter varenda dag och den tid och pengar som blir över går till ungarna.

  44. siddika shereef

    JAG SKULLE ÖVERRASKA MIN MAN PÅ 20 TH MAJ MED VÄRDEFULLA SMAKLIG CHOKLAD ASK FÖR ATT HAN FYLLER ÅR PÅ DEN DAG.

  45. Jag skulle vilja ge en av presentaskarna med kaffe + koppar till min mamma.

    Hon har haft det väldigt tufft på jobbet och ställer upp som barnvakt till min systers barn all sin lediga tid, fastän hon egentligen inte orkar.

  46. Lina Eriksson

    Jag vill ge denna gåva till min vän som jag hjälpt att avsluta ett sjukt och destruktivt förhållande till sin f.d. fästman. Jag tycker hon behöver den tröstande effekten som jag vet att en bit choklad kan ge!

  47. Min man skulle säkert bli överlycklig att få en korg med Kshocolat, Chocolate Organico och Chocca mocca samt Maria Sole-kaffe att dricka till. Han skulle få paketet eftersom vi firar 20-årsbröllopsdag nu i maj och jag vet att han uppskattar sådana här presenter.

  48. Hej.

    Jag skulle ge bort en värmande kopp thé från Tea Forté till en lessam själ. Små insatser kan vara stora för en människa!

    Mvh Madde

  49. Har man, som jag sen barndomen, blivit retad och kallad för ”Tjocka Mocka” och dessutom älskar blåbär och choklad, verkar det va en ödets nyck att deltaga i denna tävling.

    Chocca Moccas frystorkade blåbär i blåbärschoklad skulle jag vilja förära mina mobbare, och förutom njutningen kanske få tyst på dem en gång för alltid.

    Snart blir det klassträff,och med Chocca Moccas choklad i bagaget, riktigt längtar jag dit för första gången i mitt liv.

    Mvh Monica alias ”Tjocka Mocka”.

  50. Om jag skulle ge bort något i pressent skulle det vara tea Forté
    till min svärmor då hon älskar te. Hon dricker flera koppar om dagen 🙂

  51. Kristina Gustafsson

    Kshocolat. Så att min pojkvän får smaka hur riktig choklad ska smaka. Sen är det grymt snygg paketerad…

  52. Om jag vann så skulle jag vilja ge bort endera Summerdowns engelska mintkakor eller så Chocolate Organicos ”Milk Chocolate with Vahinilla India”,
    Jag skulle ge dom till min pojkvän.
    Sen när jag blir på dåligt humör och förvandlas till en surpuppa så kunde han mata i mig lite choklad så jag blir glad igen, så blir han också glad som slipper bo med en surpuppa 😉

    Väldigt effektiv naturmedicin med andra ord…

    Bildlänkar till tävlingen i högra sidospalten på min blogg. Låter länken ligga uppe t.o.m. sista tävlingsdan.

    Häls. F

  53. Jag skulle vilja bjuda min sambo som precis blivit av med jobbet på en chokladprovning av alla olika sorter ScandChoco har 🙂 Han älskar choklad!

  54. Vilken härlig tävling och vilka underbara produkter jag hittade till. Jag skulle vilja ge en Chocca Mocca presentask med frukt och nötter till min älskade Joakim. Vi köpte en gammal folkskola nere på Gotland i våras som ska bli boendet till oss men också ett litet trevligt pensionat. Eftersom jag skriver mitt exjobb i Luleå har jag inte kunnat vara där nere så mycket och han har verkligen slitit som ett djur.

  55. Jag skulle vilja ge min kära vän Katrin en chokladfylld tid. Hon förlorade just sin mamma och ställde ändå upp för mig när min mamma blev inlagd på sjukhus efter ett självmordsförsök. Vad hjälper bättre mot sorg än ekologisk choklad med bästa vännen?

  56. Min syster, som alltid ställer upp även om hon själv ej har tid eller har egna problem.

  57. Britt-Marie Rosbäck

    Minikuber med choklad jag vinna vill,
    ekologiske maken är den jag ger dem till!!
    värnar naturen, släpper i sina fiskar,
    slösar ej med vatten och diskmedel när han diskar!!

  58. Min man skulle få Collection 02 för han ställer upp för mig mycket nu när jag är gravid och inte orkar hjälpa till så mycket.

  59. Choc Nuts till min fru som är samma sak, tokig och älskar choklad – och jag älskar henne!

  60. Organic Meltdown Choklad skulle jag vilja överraska min dotter med eftersom hon i påsk överraskade mig med att jag ska få bli morfar!!

  61. MilleSoli Espresso kaffe verkar passa perfekt till min svärson som är en riktig kaffeälskare och jag vill välkomna honom till familjen!

  62. FÖR ATT GÖRA MIN FAMILJ GLAD,
    ÖNSKAR JAG DEN BÄSTA AV CHOKLAD.
    CHOC NUTS I LYXIGT FODRAL,
    GER ER HURRAROP I PLURAL!!!!!

  63. Vill ge min pappa nåt gott,
    en Vintage Plantations vore flott!!!!

  64. Marie-Louise Wolffram

    ScandChoco ger jag, ack så fin god chocklad,
    till den förste jag möter,
    som utan baktanke gör något,
    för någon, i äkthet, bara enkelt vänligt och bra.

  65. Marie-Louise, sade

    ScandChoco ger jag, ack så fin god chocklad,
    till den förste jag möter,
    som utan baktanke gör något,
    för någon, i äkthet, bara enkelt vänligt och bra

  66. Som den fullblodsegoist skulle jag ge Chocolate Organika till mig själv…;-)

  67. BonBons åt mig och min familj
    Ja, det skulle nog sitta fint…

Lämna en kommentar