Gästbloggare – Marianne

Hej!

Mitt namn är Marianne Jeppsson, för ca 1 år sedan kom jag i kontakt med en ekologisk svensktillverkad hudvådsserie som heter WISE. Har sedan min barndom haft problem med torr hud och eksem. Jag har provat ett antal olika preparat och behandlingar genom åren. Bla olika kortison salvor som sjukvården så gärna skriver ut och Apotekens olika mjukgörande krämer (fulla med olika kemiska ämnen som mineraloljor och parabener som täpper till huden). Vilket gör att huden bara blir känsligare och känsligare.

Därför blev jag så glad när jag upptäckte efter att ha använt WISE ett tag att det hjälpte, min hud blev mycket bättre på alla vis!! Klådan av mitt eksem dämpades och huden blev mycket mjukare. Även de små ”torrfläckar” som jag brukar få på vintern i ansiktet försvann!! WISE finns i både ansikts- och kroppsprodukter till rimliga priser, de innehåller inga parabener eller mineraloljor, bara naturliga ekologiska ämnen som tex olika eteriska oljor, alger, tång etc. de doftar dessutom helt gudomligt av olika örter, ingen parfym. Det testas EJ på djur utan på frivilliga personer. Dessutom är förpackningarna återvinningsbara PE och PET material som blir till vatten ånga vid förbränning. WISE driver också ett projekt i västra Guinea mot kvinnlig könsstympning, när du köper och använder WISE produkter är du med och bidrar till det projektet.

Jag har verkligen blivit övertygad om att ekologiska hudvårdsprodukter är MYCKET bättre för huden, (använder inget annat längre, absolut inte på mina barn!) att det dessutom skonar vår natur är bara ett plus. Jag är även själv återförsäljare för WISE, brukar ha ”home-parties” med WISE produkter i Skåne trakten. Min kontakt med WISE produkter har öppnat mina ögon för att tänka miljövänligt även på många andra olika sätt, tex inom mat, sopsortering och användning av naturens olika resurser.

Till hösten ska jag börja en utbildning till ”Ekologisk hudvårdsterapeut” (KMH-skolan.se) i Malmö. Det ska bli väldigt intressant att lära om naturens olika välgörande örter och växter av olika slag!!! Detta kommer jag blogga om här under min utbildning.

Jag vill veta mer om andra ekologiska produkter, tex kosmetiska. Jag vill ju inte längre kleta på mig de ”traditionella” produkterna.

Kommentera gärna!!

Mvh Marianne Jeppsson
maja.jeppsson@hotmail.com

5 svar till “Gästbloggare – Marianne

  1. Hej
    Eftersom jag själv inte har problem med min hud så har jag inte tänkt i de banerna, men har nu efter att jag hör mycket från Hannah och nu dig Marianne så har jag bestämt att jag ska prova Wise. Sen kan jag ställa upp som test pilot om du behöver Marianne. Jag kommer att höra av mig till dig Marianne om vad jag ska ha, men du skulle ju ta med prov till mig. kramar från Jeannette

  2. Karin Jansson

    Vill veta lite mer om de produkter du säljer

  3. Marianne Jeppsson

    Hej Karin!
    Vad kul att du är intresserad av wise produkter, de är verkligen kanon.
    De är som sagt ekologiska och det finns både ansiktsprodukter och kroppsvårdsprodukter.

    Du får gärna ringa mig på 0763982119 så kan jag berätta lite mer.

    Vänliga hälsningar Marianne.

  4. Pingback: Gästbloggare – ekologisk hudvårdsterapeut | Trädkramaren

  5. Pingback: Gästbloggare – c/o Lena mineralsmink | Trädkramaren

Lämna en kommentar